A népszigeti hajógyár
A Népsziget a huszadik századi magyar hajógyártás központi helyszínének számított. Az Újpesti-öbölben 1883-ban létrehoztak egy téli kikötőt, és a parton építették meg a Pesti és Fiumei Hajógyár Váci úti telepét.
A Népsziget a huszadik századi magyar hajógyártás központi helyszínének számított. Az Újpesti-öbölben 1883-ban létrehoztak egy téli kikötőt, és a parton építették meg a Pesti és Fiumei Hajógyár Váci úti telepét.
Budapest egyik legrégibb nagyüzeme volt az Óbudai Hajógyár. Gróf Széchenyi István kezdeményezésére jött létre 1835-ben, amikor az Első Duna-gőzhajózási Társaság az Óbudai-szigetet megszerezte.
Az Istvántelki Főműhely egykor az egyik legfontosabb vasúti járműjavító műhely volt Magyarországon. Hajdani dicsőségét ma már csak elképzelni lehet, a csarnokok nagy részét lebontották; amit nem, ott a gaz
Így festett a mátyásföldi szovjet katonai főparancsnokság 1992-ben, egy évvel a szovjet kivonulás után, amikor is 100 ezer szovjet állampolgár és 27 ezer jármű hagyta el az országot.
A taszári légibázis az amerikaiak délszláv missziójának központjaként 1996-tól 2004-ig a Predatorok bevetési bázisaként, valamint kiképző központként is funkcionált.
A tipikusan városi műfaj, a graffiti a 90-es években megszokott környezete helyett, egy újító osztrák vállalkozó révén, egy eldugott kis falu, Egervölgy parasztházain bukkant fel.
4 hozzászólás on A múlt árnyai
Pingback: morphoto | KÉP-regény: A másikat a fa adja
Pingback: morphoto | PÁR-beszéd: 3-7-1
Pingback: morphoto | KÉP-regény: Vigyázzunk a dákóval!
Pingback: KÉP-regény: Fáradt Gőz – morphoto